Особливості загальної середньої освіти в Україні та шляхи її реформування

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.35433/2220-4555.20.2022.ped-2

Анотація

Стефан Мєшальський, Віта Павленко. Особливості загальної середньої освіти в Україні та шляхи її реформування

Охарактеризовано другий етап реалізації Концепції «Нова українська школа», а саме: 2019–2022 роки. Проаналізовано вимоги до обов’язкових результатів навчання, зокрема особливості та потреби учнів, потенціал педагогічного колективу, ресурсне забезпечення закладу освіти, навчально-методичний супровід конкретних модельних навчальних програм тощо, які визначаються з урахуванням компетентнісного підходу до навчання, в основу якого покладено ключові компетентності. Автор звертає увагу на вимоги до компетентностей учнів у контексті мовно-літературної, математичної, природничої, технологічної, інформатичної, соціальної, здоровязбережувальної та інших світніх галузей.

Визначено позитивні сторони реформи системи освіти. До них віднесено: автономія шкіл; підвищення кваліфікації та сертифікація вчителів; реформа програм, повязана зі зміною форм та методів роботи вчителя з учнем; співпраця центральних та місцевих органів освіти з вчителями й батьками учнів; покращення якості освіти, що розуміється як «інтегральний освітній процес»; дотримання принципів доброчесності (повага до прав і свобод та принципів академічної доброчесності).

Ключові слова: Нова українська школа (НУШ), реформа, Державний стандарт початкової освіти, компетентності, інтеграція.

Опубліковано

2022-12-28

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ