LOCAL AND AUTOCEPHALOUS CHURCHES: CANONICAL JUSTIFICATION AND TRADITION

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.35433/2220-4555.19.2021.phyl-3

Анотація

Помісна й автокефальна церкви: канонічне обґрунтування та традиція

У статті розглянуто основні принципи та механізми функціонування церковно-адміністративної системи управління Вселенською церквою. Установлено, що поступово сформувалось дві протилежні еклезіологічні традиції (грецька та слов’янська), які свідчать про відсутність Єдності та Соборності. Формування двох підходів до розуміння структури системотворення Вселенського православ’я стало причиною лише часткової присутності на Великому Всеправославному соборі у 2016 р. Обґрунтовано, що в православній традиції відсутнє загальноприйняте трактування взаємозалежності принципу помісності та автокефального статусу церков. Доведено, що автокефальна церква – завжди Помісна, однак сучасне еклезіологічне трактування помісності автоматично не призводить до набуття автокефального статусу.

Аргументовано, що апостоли та їх найближчі учні не знали й не передбачали іншого принципу існування Вселенської церкви, крім автокефалії. Підкреслено, що такий механізм церковного управління базувався на територіальному принципі та лежить в основі поняття помісності у Вселенській церкві.

Ключові слова: собор, церква, автокефалія, еклезіологія, канонічне право, патріарх, парафія, митрополит.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-30

Номер

Розділ

ФІЛОСОФСЬКІ ДОСЛІДЖЕННЯ