Мультикультуралізм і багатомовність як модель життя в полікультурному суспільстві

Автор(и)

  • Viktoriya Vakhovska doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki Katedry Języków Obcych, Poleskiego Narodowеgo Uniwersytetu, Żytomierskie Miejskie Humanistyczne Gimnazjum nr 23, Ukraine
  • Daria Vakhovska Uniwersytet Jagielloński, Wydział Polonistyki, JPwKS Akademia Ignatianum w Krakowie, Instytut Neofilologii, Filologia Angielska, Poland

DOI:

https://doi.org/10.35433/2220-4555.18.2020.fil-4

Анотація

Вікторія Ваховська, Дарія Ваховська. Мультикультуралізм і багатомовність як модель життя в полікультурному суспільстві

Концепція мультикультуралізму стала моделлю життя в сучасному полікультурному суспільстві. На основі аналізу концепції мультикультуралізму можна зробити висновок, що її розуміють як ідею, нову соціальну модель та політичну доктрину, у якій постулюється рівність культур в етнічно, культурно та релігійно різноманітних суспільствах. Одним з основних вимірів та складових культурного різноманіття є багатомовність, яку слід розглядати як атрибут особистості людини, котра знає або вивчає мови. Мультикультуралізм і багатомовність – взаємопов’язані поняття, у яких мова служить «інструментом» для культивування культури різними народами. У мовній та культурній освіті найбільш поширена концепція Бирама, у котрій використовується термін міжкультурна комунікативна компетенція, вона представляє модель для визначення мети вивчення та оцінки іноземної мови. Підходи, згадані в концепції доповнюють Європейську систему опису мовної освіти (CEFR) та формують освітню діяльність, пов’язану з викладанням та вивченням іноземних мов. Мета нашої роботи – дослідити концепції мултикультуралізму й багатомовності та проаналізувати їх використання в сучасній системі освіти.

Основним методом дослідження став системний аналіз термінів. В інституційному та правовому аспектах доповнюючим методом був аналіз правових документів, які визначають напрямки реалізації мовної політики в полікультурних суспільствах. Основою нашого дослідження стали теоретичні та практичні напрацювання таких науковців, як М. Барвінський, М. Байрам, М. Барретт, J. Ipgrave, R. Jackson, M. Carmen, D. L. Everett, M. Gruchola, G. Janusz, W. Martyniuk, A. Sadowski, A. Seretny, E. Lipińska.

Ключові слова: культура, національні меншини, полікультуралізм, багатомовність, двомовність, полікультурні компетенції.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-30

Номер

Розділ

ФІЛОЛОГІЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ