Apologia kulturowych fundamentów edukacji

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.35433/2220-4555.18.2020.phyl-1

Анотація

Основою та лейтмотивом статті є сентенція Альберта Ейнштейна: "Мораль означає більше, ніж інтелект". Керуючись нею, автор нарису "Апологія культурних основ освіти" розкриває [представляє] суть – differentia specifica – професії польського вчителя, яка не далеко від філософії, що розуміється як "любов до мудрості". Спочатку він згадує власний професійний досвід та роздуми. І тоді він стикається з ними з тим, що в середземноморській культурі, виявившись фундаментом освіти, набуло семантики – тобто сфери значень – "тривалості", ідентичної категорії "вічна людина". До речі, семантика вже помітна в біблійних книгах і присутня як у реченні Альберта Ейнштейна, так і у багатовікових шарах середземноморської культури. Точніше, семантика шедеврів літератури, таких як грецькі трагіки Вільям Шекспір, Федір Достоєвський, Джозеф Конрад, Кіпріан Норвід. Підкреслено та загострено Дітріхом фон Гільдебрандом в нарисі "Основні моральні установки".

Номер

Розділ

ФІЛОСОФСЬКІ ДОСЛІДЖЕННЯ