ХРИСТОЛОГІЧНІ ІДЕЇ У ВЧЕННЯХ КАТОЛИЦЬКИХ ТЕОЛОГІВ
DOI:
https://doi.org/10.35433/2220-4555.17.2020.%20phyl-3Анотація
У статті проаналізовано концепт христології у вченнях католицьких теологів традиціоналістського руху, який призвів до еволюції доктрини від теоцентричної парадигми в антропологічну площину. Доведено, що традиціоналізм категорично заперечує герменевтичний підхід, згідно якого будь-який текст може бути інтерпретованим по-різному, особливо в межах однієї традиції. Він пропонує повернутися до основ християнської віри, відмовляючись пристосовувати її до контексту філософської і культурної кон’юнктуриПосилання
Енцикліка Fides et Ratio Святішого Отця Івана Павла ІІ до єпископів Католицької Церкви про співвідношення віри й розуму. К.; Львів : Видавничий відділ «Кайрос» Київського коледжу католицької теології св. Томи Аквінського, Монастир монахів студитського уставу, видавничий відділ «Свічадо», 2000. 152 с.
Ансельм Кентерберийский В Антология средневековой мысли : в 2 т. / ред., сост. С. С. Неретина, сост. Л. В. Бурлака. Санкт-Петербург : РХГИ, 2001. Т. 1: Теология и философия европейского Средневековья. 2001. С. 190–249.
Паренте П. Богослов’я Христа. Т 1. Львів, 1995. 543 с.
Бернард Клервоский В Антология средневековой мысли: в 2 т. / ред., сост. С. С. Неретина, сост. Л. В. Бурлака. Санкт-Петербург : РХГИ, 2001. Т. 1: Теология и философия европейского Средневековья. 2001. С. 427–476.
Абеляр П. Диалог между Философом, Иудеем и Христианином. Вопросы философии. 1995. № 3. С. 130–181.
Петр Ломбардский В Антология средневековой мысли : в 2 т. / ред., сост. С. С. Неретина, сост. Л. В. Бурлака. Санкт-Петербург : РХГИ, 2001. Т. 1: Теология и философия европейского Средневековья. 2001. С. 477–493.
Исповедание веры. В Христианское вероучение: Догматические тексты учительства церкви III–XX вв. [отв. ред. о. Пьер Дюмулен; пер. с фр. Н. Соколовой, Ю. Куркиной]. Санкт-Петербург : Издательство св. Петра. 2002. С. 27–29.
Москалик Я. Нарис христологічної доктрини / Я. Москалик. Л. : Вид-во ЛБА Свічадо, 1998. 88 с.
Фома Аквинский. Сумма теологии. Ч. I. Т. 3 : Вопросы 75–119. Киев : Ника-Центр. 2005. 576 с.
Фома Аквинский. Сумма теологии Ч. 1: Вопросы 1–43. Киев : Ника-Центр, Эльга; Москва : Элькор-МК, 2002. 560 с.
Фома Аквинский. Онтология и теория познания: фрагменты починений. М. : Институт философии РАН. 2001. 206 с.
Исповедание веры Михаила Палеолога В Христианское вероучение : Догматические тексты учительства церкви III–XX вв. [отв. ред. о. Пьер Дюмулен; пер. с фр. Н. Соколовой, Ю. Куркиной].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
a) Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c) Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).