Україно-польське співробітництво у контексті діяльнісного підходу та сучасних викликів

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.35433/2220-4555.23.2025.ped-4

Ключові слова:

україно-польська співпраця, сучасні виклики, діяльнісні засади, професійна підготовка педагога/фахівця, креативне/критичне мислення, професійна компетентність

Анотація

У дослідженні проаналізовано основні напрями україно-польського співробітництва у контексті сучасних викликів. Виділено такі аспекти: підготовка наукових кадрів, діяльність науково-педагогічних шкіл, спільні українсько-польські наукові розвідки, проблеми сталого розвитку, проведення міжнародних форумів, випуск спільних монографій, наукових збірників; інноваційні стратегії у професійно-педагогічній освіті на основі світового і вітчизняного досвіду. Відповідно до сучасних вимог підготовлено колективну україно-польську монографію, де представлено діяльнісні засади професійно-педагогічної підготовки компетентних фахівців: цілепокладання як спрямованість на подальшу творчу співпрацю та підготовку сучасних компетентних фахівців; теоретичні і методологічні засади досліджуваної проблеми; ментальна та практична діяльність педагогів, майбутніх фахівців щодо розвитку творчого мислення особистості засобами інноваційних цифрових технологій; неперервність освіти як умова зростання творчого потенціалу фахівців; здоров’язбережувальні технології, що передбачають забезпечення безпеки життєдіяльності громадян.

До перспектив україно-польських досліджень віднесено: подальше обґрунтування теоретичних та методологічних засад особистісного та професійного становлення майбутніх фахівців у ситуації воєнного стану та відродження Української держави, розробка інноваційних стратегій та технологій українськими та польськими дослідниками, реалізації їх у практичній діяльності; розробку цифрового освітнього та наукового простору.

Посилання

Діяльнісні засади підготовки майбутніх компетентних фахівців в умовах сучасних викликів /Дубасенюк О. А., Шарлович З. П., eds. MANS w Łomży; ЖДУ імені І.Франка, Ломжа-Житомир. 2024. 366 с.

Дубасенюк О., Сидорчук Н., Вознюк О. Науково-педагогічна співпраця Житомирського державного університету імені Івана Франка з Інститутом педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України як ресурс розвитку творчого потенціалу педагогічних працівників. Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи. 2024. Вип. 1 (25). С. 74–86.

Дубасенюк О. А. Інноваційні стратегії у професійно-педагогічній освіті. Інноваційні освітні технології: світовий і вітчизняний досвід використання в системі неперервної освіти: монографія / відп. ред. Барановська Л. В. (Київ, Україна), Морська Л.І. (Жешув, Республіка Польща). Біла Церква: ТОВ «Білоцерківдрук». 2022. С. 140–153.

Професійна освіта: педагогіка і психологія: польсько-український, українсько-польський щорічник / за ред. Т. Левовицького, І. Вільш, І. Зязюна, Н. Ничкало. Ченстохова-Київ. 2008. 340 с.

Сталий розвиток: проблеми і перспективи /за ред. О. А. Дубасенюк: зб. наук. праць. Житомир: Вид-во «Полісся». 2015. 412 с.

Становлення і розвиток науково-педагогічних шкіл: проблеми, досвід, перспективи: зб. наук. праць / за ред. В. Кременя, Т. Левовицького. Житомир: Вид-во ЖДУ імені Івана Франка, 2012. 692 с.

Освіта для майбутнього у перспективі орієнтації на ринок праці. Дебати, зариси, польсько-українські рефлексії / наукова ред. Ришарда Герлаха, Ренати Томашевської-Ліпіц. Bydoszcz, Бидгощ: Вид-во Ун-ту Казімира Великого. 2017. 302 с.

Цифрова трансформація та диджитал технології для сталого розвитку всіх галузeй сучасної освіти, науки і практики: матеріали Міжнар. наук.-практ. конф., 26 січ. Харків; Ломжа, 2023. 416 с.

Dobrołowicz W., 1995. Psychodydaktyka kreatywności. WSPS, Warszawa.

Fazlagić J. Kreatywni w biznesie. Warszawa: Poltext. 2015

Nęcka E. Twórcze rozwiązywanie problemów. Kraków: Oficyna Wydawnicza «Impuls». 1994.

Siedlecki A. Sekrety techniki aktorskiyi. Rzeszow, wyd. FOSZE. 2007.

Szmidt K.J. Pedagogika twórczości. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. S. 299–300. 2007.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-27

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ