ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ФОРМУВАННЯ ПОЛІКУЛЬТУРНОСТІ ОСОБИСТОСТІ ПРИ ВИКЛАДАННІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

Автор(и)

  • Радана Мерзова Оломоуцькbq університет імені Палацького, Czechia
  • Оксана Джус Прикарпатський національний університет імені В.Стефаника, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-9363-689X
  • Юлія Березюк Житомирський медичний інститут, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-9853-1237

DOI:

https://doi.org/10.35433/2220-4555.21.2023.ped-2

Ключові слова:

полікультурність, полікультурна освіта, полікультурна компететність, інноваційні технології, іноземні мови

Анотація

У статті проаналізовано зміст і структуру інноваційних технологій, які застосовують при викладанні іноземної мови, які впливають на формування полікультурності особистості, визначено їх якісні характеристики, детально проаналізована  технологія «діалогу культур» як уміння почути іншого, яка в умовах поліетнічного та  багатонаціонального середовища набуває  актуальності. Автори підкреслюють, що полікультурна освіта, з одного боку, спрямована на адаптацію до інших культурних цінностей, на їх збереження й примноження, а з іншого – це мережа освітніх процесів, які характеризуються співіснуванням дітей та дорослих як представників різних культурних поколінь й середовищ.

В статті наголошено, що інтеграційні процеси, які відбуваються в освітньому просторі сприяють розвитку полікультурної підготовки особистості і пропонують методичні пропозиції щодо використання інноваційних технологій  формування полікультурності  при викладанні іноземної мови. Звідси випливає важливість й необхідність етнографічних знань, знань про різні культури для кращого розуміння учнів, їх інтересів та зацікавлень, оскільки для встановлення конгруентних відносин між викладачем й студентом необхідне повне розуміння й сприйняття особистості інших

Автори зауважують, що формування інтересу до національної культури у її взаємозв’язку з загальною історією людства успішно реалізується за умови використання принципів діалогу культур. Тому при викладанні іноземних мов, здобуті знання про різні культури, уміння та навички розуміння інших людей допомагають студентам усвідомити не тільки національну історію та традиції тієї чи іншої раси, але також свою власну біографію та історію.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-01

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ