Виховний потенціал конструкторської діяльності школярів
DOI:
https://doi.org/10.35433/2220-4555.18.2020.ped-4Анотація
The subject of the article reveals the problems of realization of the educational potential for such a didactic tool as construction. The applied aspects for solving problems of mental, aesthetic, ecological and labor education of primary school students in the process of design activity are determined. It is proved that design activity is the universal tool to implement the most effective integrated learning in primary school. The topicality of the problem under research is determined by social trends that characterize the current stage of the education system development: the use of various technologies designed to make the learning process more productive and at the same time the declining quality of education, fall in the general level of education quality as well as in the theoretical and practical training of schoolchildren and students, inconsistency of the existing level of knowledge, skills, abilities and competencies acquired during the training experience of the real needs of production, labor market and public demands.
The experience of integrated learning in the activities of primary schools in Poland at the beginning of the XXI century is analyzed. The ways of application for designing activity at different levels of integration – practical, methodical, organizational are defined. The educational opportunities of design activity in classes in various disciplines are revealed. The basic methodsfor realization tasks of mental, aesthetic, labor education of pupils of elementary school during employment by design activity are described.Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
a) Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c) Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).